Topptelefoni utan fasta investeringar

Idag finns det flera alternativ till att äga telefoner, växlar och datorer. RVS, RingUp Voice Solution, är en tjänst som ger kunden alla finesser och möjligheter utan att behöva investera i mer än en mobiltelefon.
– Det är ett system som är lätt att förändra om företaget växer eller krymper, säger Mikael Resare, RingUp/Datacenter.

Acconia är ett tjänsteföretag som bland annat sysslar med chefsrekrytering och ledningsutveckling.
De sista åren har företaget utökat sin personalstyrka, vilket medfört ett behov av att se över telefonin.
– Vi vill ha hög tillgänglighet mellan varandra, oavsett var vi befinner oss. Därför var det ett bra tillfälle att byta ut både växelsystemet och telefonerna, säger företagets telefoniansvarige Anette Källvant.

Enkelt att hyra
Acconia kontaktade RingUp/Datacenter, men istället för att sälja in en ny växel med fina funktioner, föreslog Mikael Resare RingUps egen tjänst RVS.
Tjänsten RVS är genialt enkelt: Kunden hyr en komplett växelfunktion till en fast månadskostnad. I månadskostnaden ingår allt, även telefoner, tjänster och funktioner. Det ger bra kontroll över ekonomin eftersom kunden vet exakt hur mycket det kommer att kosta varje månad.
Dessutom har man alltid tillgång till en fräsch maskinpark. Utrustningen uppdateras och byts ut successivt, på så sätt kan företaget försäkra sig om att alltid ha en modern telefoni utan att behöva göra fasta investeringar.

Alla kan koppla
För Acconias del innebär RVS-avtalet att de bytt ut alla fasta telefoner mot två IP-telefoner och en avancerad växelfunktion som de hyr istället för att äga. Däremot har de valt att själva investera i nya mobiler.
För att förenkla supporten och för att kunna hjälpa varandra när det krånglar har alla samma telefon; en Sony Ericsson Vivaz Pro.
Företagets telefonist sköter alla funktioner via en fast IP-telefon som står på kontoret, men genom ett särskilt program som RingUp/ Datacenter installerat i alla mobiler kan vem som helst svara och koppla vidare genom knapptryckningar.
Telefonerna har även mail samt Internet och kalenderfunktioner som gör det smidigt att kommunicera med kollegorna, oberoende var de befinner sig.

Hjälpen är nära
I avtalet ingår även utbildning och service och Anette Källvant tycker att det har fungerat väldigt bra. RingUp/Datacenter har tagit frågor och problem på allvar och kommit direkt om de bett om hjälp
 – Det är precis vad man behöver när man introducerar ett helt nytt system. Systemet i sig är fortfarande så nytt för oss att vi inte hunnit göra en utvärdering, men jag tror att det kommer bli jättebra.

Fakta: RingUp/Datacenter
Verksamma: Jönköping
Inriktning: Kompletta telefoni/datalösningar
Omsättning. 5Mkr
Personal: 3 + 2 extra
Ägare: 3 delägare
Grundat: 1991
« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår