Kristoffers spegelbild stämde

RingUp motsvarade hans egna ideal som mäklare

Kristoffer Jansson på Länsförsäkringars Fastighetsförmedling är framförallt noga med två saker i sina kundkontakter. Ett trevligt bemötande och hög tillgänglighet. När han skulle upphandla telefonilösning var det samma krav han ställde på leverantören. Vilhelm Green på RingUp/Trecom var den som bäst motsvarade Kristoffers spegelbild.

Tillsammans med tre andra franchisetagare driver Kristoffer Jansson åtta fastighetsmäklarkontor inom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling. Kontoren finns i Alingsås, Lerum, Ale, Trollhättan, Vänersborg, Vara, Falköping och Skara. Totalt är man 30 anställda på kontoren.
I höstas var det dags att upphandla en ny telefonilösning för samtliga kontor. Kristoffer sonderade terrängen och valde ut tre leverantörer som han fördjupade samtalen med.
– Priset var inte det viktigaste, det var servicen och personligheten hos den som skulle leverera lösningen, säger han.
Eftersom han och övriga mäklare inom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling jobbar framgångsrikt med kundkontakter var det egentligen bara att titta sig i spegeln.
– Vad är det jag vill förmedla till kunder jag möter? Jo, jag vill ge ett trevligt bemötande och jag vill visa att jag alltid finns tillgänglig när de behöver mig. Sedan är det förstås alla andra värden som är starkt förknippade med Länsförsäkringar som varumärke. Jag tänker på trygghet, stabilitet och inte minst lokal närvaro. När man säljer fastigheter är personkemin viktig eftersom fastighetsaffären är den viktigaste affären en privatperson gör i sitt liv. Upphandlingen av telefonilösningen var viktig för oss på kontoret och då valde vi den som vi kände klickade med oss och som ingav störst förtroende.

Enkla funktioner
Det blev Vilhelm Green och RingUp/Trecom som fick uppdraget eftersom där fanns en stark igenkänningsfaktor.
– Telefonen är vårt viktigaste arbetsredskap och vi ska vara nåbara var vi än befinner oss. Sedan ska det vara enkla funktioner som underlättar vår vardag. En självklarhet är förstås att ha bra täckning i området där vi jobbar.
Vilhelm rekommenderade Telenor och deras växellösning Telenor One som installerades innan jul förra året.
– Den är en så smidig lösning som vi önskade oss. Utöver enkelheten i funktionalitet värdesätter vi också att det är enkelt att koppla på nya abonnemang. Eftersom Länsförsäkringar Fastighetsförmedling är den mäklare som växer snabbast i landet så räknar vi med ett flertal nyanställningar framöver och då ska det vara smidigt att lägga till nya användare.
Vilhelm är nu de åtta mäklarkontorens personliga kontakt inom telefoni.
– Han visar prov på samma höga tillgänglighet som vi har ut mot våra kunder och ställer upp direkt om vi skulle få ett problem. Vi måste vara nåbara när vi är ute på visningar och kundbesök.
RingUp/Trecom levererar även alla hårdvara till Länsförsäkringar Fastighetsförmedling.

« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår