Aldrig mer fast växel hos Vianova Systems

– Telia Jobbmobil Växel passar vår rörlighet och flexibilitet

Med Telia Jobbmobil Växel har Vianova Systems AB hittat sin optimala telefonilösning.
– Det här är mycket flexiblare och bättre än den fasta växel vi hade tidigare, säger företagets VD Stefan Granberg.

Vianova Systems AB arbetar med systemlösningar och tjänster inom infrastruktur och samhällsbyggnad. Det kan vara dataprogram för planering av vägar, va-nät, förändring av landskap och detaljplaner vid nybyggnation med mera.
Företaget grundades i Norge 1988 och har sedan dess haft en stark tillväxt. Koncernen har i dag 160 anställda och finns med kontor i flera länder, där Skandinavien är den stora marknaden.
Den svenska delen av Vianova Systems har sitt huvudkontor i Göteborg med 14 anställda. Vidare finns kontor i Stockholm med tre anställda och ett kontor i Västerås med en anställd.
På kundlistan för Vianova Sverige finns stora byggbolag, arkitektfirmor och flera andra aktörer som arbetar med samhällsbyggnad och infrastruktur.

Två olika nummer
Tidigare hade företaget en analog växel med direktnummer, som kompletterades med mobilabonnemang och separat nummer.
– Eftersom vi rör oss mycket och besöker kunder, så svarar vi inte så ofta på kontoret. Det innebär svarsmeddelanden med hänvisning till mobil, eller omkoppling. Det sistnämnda är som bekant något man ofta glömmer, säger Stefan Granberg.
Det var när företaget skulle byta lokaler som han började titta på alternativ växel.
– Att flytta den befintliga växeln visade sig vara dyrt och vi letade alternativ. Telia Jobbmobil Växel var då en relativt ny produkt på marknaden som vi började intressera oss för. Lösningen med mobilbaserad molnväxel och ett nummer i stället för två insåg vi snabbt var det rätta för vår verksamhet. Samtidigt kunde vi även lägga in ett växelnummer och ett supportnummer i systemet.

Enkelt att växa med växeln
Efter inkörningsperioden tycker Stefan Granberg att växellösningen med dess tjänster fungerar förträffligt bra.
– Att kunna koppla in oss i svarsgrupp så att samtalet går vidare till nästa person om någon inte kan svara är en bra tjänst. Att bara ha ett telefonnummer till varje person gör det mycket enklare. Det är också enkelt att lägga till användare i systemet om vi blir fler anställda, summerar Stefan Granberg.
Vianova använder sig i dag av RingUp/ Com 7 AB som samarbetspartner inom telefoni. De hjälper till med support, leverans och service av mobiltelefoner med mera.

FÖRDELARNA MED TELIA JOBBMOBIL VÄXEL:
– Telia Jobbmobil Växel förvandlar mobiltelefoner till växelanknytningar, vilket innebär att alla på företaget klarar sig med en telefon och är alltid nåbar.
– Det behövs ingen fysisk växel som kostar pengar och tar plats. Man behåller ändå fasta telefonnummer som redan är inarbetade hos kunderna.
– Man kan hjälpas åt att svara på inkommande samtal. Om alla är upptagna ges ett köbesked och samtalet kopplas fram så snart någon är ledig.
– Användarsupport ingår i tjänsten om man behöver råd och tips kring hur tjänsten används, hjälp med inställningar eller anmäla att något inte fungerar.

« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår