Hittade rätt medicin till läkemedelsjätten

– Vi märkte direkt att RingUp har en helt annan servicenivå

Bristol-Myers Squibbs kontor i Stockholm har prövat olika leverantörer av hårdvara för telefoni och IT. Men det är bara med RingUp/Callisto Mobil i Solna det har fungerat som de önskar.
– De ser inte problem, utan möjligheter. De är också en bra rådgivare till oss, säger kontorschefen Thomas Apokourastos.

Bristol-Myers Squib, BMS, är ett globalt biopharmaföretag som arbetar med att utveckla och leverera innovativa läkemedel som hjälper patienter övervinna allvarliga sjukdomar som cancer, hjärt- och kärlsjukdomar, hepatit B, hiv/aids och reumatism. På det svenska huvudkontoret i Solna är man nästan etthundra anställda, det är också centrum för hela den nordiska verksamheten.
– Vi har ingen forskning eller tillverkning, dock utför vi klinisk prövning av våra läkemedel. Men vi arbetar mest med marknadsföring och försäljning, samt den administration som följer på det, säger Thomas Apokourastos.
Utöver personalen på Stockholmskontoret finns ett flertal medarbetare över hela Sverige som besöker sjukhus, vårdcentraler och apotek för att informera om produkter och nyheter.
Telefonen är ett viktigt arbetsredskap, precis som flera andra mobil- och IT-relaterade hårdvaror. Sedan ett tag tillbaka har företaget ett nära samarbete med RingUp/Callisto Mobil AB i Solna.

Familjära
– Första gången vi tog kontakt med dem var när vår dåvarande samarbetspartner inte kunde upprätthålla leveranserna på det sätt som vi önskade. När vi träffade Andreas Svanberg Karmaa märkte vi direkt att det var ett företag med en helt annan servicenivå. De kändes mer familjära och deras filosofi utgick från att allting gick att ordna, berättar Thomas.
Men samarbetet bröts när koncerns inköp skulle samlas hos en större aktör i branschen. Det var dock inte till gagn för BMS kontor i Stockholm.
– Det kändes som att den aktören var lite för stor för att bry sig om att ge oss den service vi önskade. Då gick vi tillbaka till RingUp/ Callisto Mobil.
Thomas har exempel på hur snabba och effektiva den lite mindre leverantören är, jämfört med de större.
– När vi skulle gå över till IP-telefoni var det ett globalt företag som skulle leverera 150 telefoner och vi hade bokat upp konsulter och servicepersonal för installationen. Men telefonerna kom aldrig och det ställde till mycket oreda för oss. Jag ringde Andreas för att höra om han kunde hjälpa oss. Han skulle kunna ta fram dem på en vecka om det krävdes, vilket var fantastiskt.

Rådgivare
Han berättar vidare att samarbetet och servicen är så mycket mer än snabba leveranser av mobiltelefoner, headset och annan hårdvara.
– För ett tag sedan skulle vi köpa headset till vårt svenska och finska kontor. Jag rådfrågade Andreas och han rekommenderade några olika produkter som vi sedan fick möjlighet att testa i lugn och ro. De har stor kunskap och kan därmed också vägleda oss fram till rätt beslut.
Andreas Svanberg Karmaa berättar att han tillsammans med BMS löpande tar fram en produktportfölj som passar deras organisation och arbetssätt. RingUp/Callisto Mobil har också regelbundna möten med kunden och berättar om nyheter på marknaden som kan vara intressanta.
– Vi ombesörjer även alla operatörskontakter, så som nya abonnemang, ändringar, simkortsbyten med mera, berättar Andreas.
Thomas Apokourastos tycker att den servicen underlättar vardagen för företagets personal.
– Om någon har problem med sin smartphone känns det tryggt att veta att det räcker med ett samtal för att lösa bekymret. Att de har servicerundor där de personligen kommer hit och lämnar produkter tycker jag också är förnämligt. Även om vårt företag kanske inte tillhör deras största kunder så känns det ändå som att vi är viktiga för dem, avrundar Thomas.

« Gå tillbaka

Vår hemsida använder sig av cookies. Genom att fortsätta surfa på sidan godkänner du att vi använder cookies. Klicka här för mer information.

Jag förstår